söndag, september 02, 2007

I väntan på...

Jag har gjort ett tillägg till min bloggtitel, för än så länge handlar inte bloggen om livet del 2, utan snarare om livet del 1, eller möjligtvis 1,5....

Nästa år vid den här tiden kommer dock livet del 2 ha börjat. Följande alternativ finns:
1. jag är mamma till en ny liten
2. jag är gravid
3. jag läser till läkare, under tiden väntar jag på att få adoptera
4. jag blir frilansande konsult och tillbringar tiden mellan projekt med att göra meningsfulla saker som volontärarbete, väntar på att få adoptera

Finns också ett alternativ som förlänger väntan på livet del 2:
5. jag är för feg för att göra stora förändringar i mitt karriärval, väntar på adoption

3 kommentarer:

Storkenflyger sa...

Jäkla bra alternativ, förutom det sista. Gissar på att du har en liten. När är det dags för utplock-och insättning?

GUD vad jag ska hålla tummarna för dig då. Måtte förra gångens resultat bara varit en konstig tillfällighet.

Moooi sa...

Tack Storkflickan! Äggplock runt 25:e om allt går som det skall. Tacksam för tumhållning.

Ses på fredag!

nylsa sa...

Hoppas att det kommer gå mycket bättre den här gången så att det blir något av de första alternativen, tummarna hålls för dig!
Ses på fredag!