torsdag, september 20, 2007

Vilket humör....

Stimuleringsdag 8:
Oj, det var värst vad jag var arg igår... Får be känsliga läsare om ursäkt. Lite mycket svärande kanske... och det där med miljoner var väl kanske lite överdrivet....

Kan det vara hormonerna?....

Jag känner mig allmänt superstressad, både jobbmässigt och annars. I morgon är det dags igen att kolla äggtillväxt. Jag tror inte det kommer gå att bestämma vilken dag det kommer bli äggplock ännu. Jag vet alltså inte vilken/vilka dagar jag kommer behöva vara ledig/"sjuk" nästa vecka. Min förra chef kände till mina planer så med henne var det ok att jag var "sjuk" inför alla andra. Men förra gången ringde folk från jobbet som bara den! För att kolla hur jag mådde! Usch jag gillar inte att ljuga, och hur lätt är det inte att höra om någon har influensa eller inte? Och har man telefonen avstängd verkar ju det underligt också. Min nya chef har jag inte lust att berätta sanningen för. Vacklar mellan att säga att jag bara måste vara ledig utan att ange orsak, eller att låtsas som jag är sjuk. Suck och stön.

Jaha, det blev ju inte särskilt uppåt det här heller. Sorry!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Med risk för att låta som värsta bluff-sjukisen, så kommer här några förslag på bra "ursäkter":

-Magsjuka pga matförgiftning, man blir snabbt sjuk, och snabbt frisk utan att man behöver vara hes eller så. Sedan kan man alltid skylla på att man mådde för illa eller kräktes för att orka prata i telefonen! Men välj inte vinterkräksjukan, då förväntas man ju vara hemma några dagar extra, inte bra!!
- Migrän, oxå snabbt sjuk, snabbt bra utan men! Och man är ej pratbar!

Lycka till!

/femmis-mamma

Tingeling sa...

Hallååå, be INTE om ursäkt för dåligt humör eller sura inlägg! Det är DIN blogg, den är till för att ventilera DINA åsikter och tro mig - vi förstår alltför väl vad du går igenom!
Ibland är det bara helt skit och då ska det komma svordomar, minsann. För satan.